Berkongsi tempat yang menyediakan makanan sedap, menarik, unik dan berbaloi untuk dikongsi bersama Food Hunter.

Saturday, July 14, 2018

LAMBOGI Arabic & Western, Damansara Utama

foto dar FB lambogi nasi arab & pasta

LAMBOGI Arabic & Western |  Jika ke Damansara Utama boleh la singgah di restoran yang menyajikan masakan Arab yang kian mendapat tempat di kalangan penduduk Malaysia.

Bertambah menarik restoran nan satu ini bukan sekadar menyajikan makanan arab saja, makanan barat turut dihidangkan menambah pilihan makanan buat pelanggan.

Dua budaya dengan gaya masakan berbeza dari Arab dan barat dihidangkan dalam satu restoran. Memberikan lebih banyak pilihan kepada pelanggan, penggemar masakan Arab dan barat boleh duduk bersama menikmati hidangan masing-masing.

Seperti Restoran Arab lain, menu di sini juga sama dengan lain, namun yang membezakan sesuatu restoran adalah kualiti dan harga makanan.

Masakan Arab Asli

Lambogi menyediakan makanan Arab asli dari Yemen, Syrian  dan Timur Tengah. Sepinggan nasi arab mampu mengenyangkan perut. Mahu lihat budaya dari Timur Tengah elok la singgah di restoran Arab dan lihat sendiri aneka makanan dan budaya mereka melalui makanan.

Paling saya suka nasi itu sendiri yang penuh dengan aroma herba arab ditambah dengan lauk ayam atau kambing yang enak dan lembut. Nasi Arab menu wajib yang tak pernah tinggal untuk dicuba.

foto FB Lambogi nasi arab & pasta

Jika makan bersama keluarga atau kawan dalam kuantiti yang ramai, nasi Arab biasanya dihidangkan dalam dulang besar seperti budaya dari negara Arab yang suka makan beramai-ramai di dalam sebuah dulang. Tapi di restoran ini jangan pula risau pinggan turut disediakan.


Makanan Barat turut dihidangkan

Selain makanan Arab, di sini juga menyediakan pelbagai menu barat seperti pasta, crispy chicken dan banyak lagi seperti di menu.

Senarai menu di Restoran Lambogi



foto FB Lambogi nasi arab & pasta


Hiasan restoran sesuai dengan hidangan.

Dekorasi restoran juga teratur dan nampak indah serta selesa. Sesuai untuk family atau rakan yang ramai.

Untuk restoran yang baru beroperasi tak sampai setahun, ini sebuah restoran yang patut di cuba dan setanding dengan restoran nasi Arab lain. Harga turut dipaparkan di menu dan berbaloi, selain staff yang mesra dan baik sedia melayan permintaan anda.



Kawasan restoran ini agak padat dan banyak kenderaan, untuk parking selain di deretan kedai berhampiran, saya juga turut diberitahu kita boleh parking di kawasan tabung haji.

Restoran Lambogi ini berhadapan dengan RHB bank dan Texas Chicken dan juga sederet dengan Restoran Nasi Kandar Salam.



Promosi Di Lambogi






Rating makanan di sini 4/5


Alamat :

56, Jalan SS 21/58, Damansara Utama, 47400 Petaling Jaya Selangor.

Facebook : Lambogi Nasi Arab & Pasta 


2 comments:

  1. woww.. peminat nasi arab kena cuba ni..

    ReplyDelete
  2. Aglio olio tu nampak menarik..akak nak terjah kat sini la nanti..sesekali ubah selera kan

    ReplyDelete