Berkongsi tempat yang menyediakan makanan sedap, menarik, unik dan berbaloi untuk dikongsi bersama Food Hunter.

Thursday, August 9, 2018

1 Chopati Keramat Mall antara tempat pilihan untuk bersarapan

Kali ni saya ada urusan di UTC Keramat Mall, selesai urusan terus jalan-jalan cari makan. Di sini banyak pejabat kerajaan yang menyediakan perkhidmatan untuk pelanggan, memudahkan kita untuk berurusan bila satu tempat ada banyak pejabat kerajaan seperti Jabatan Pengangkutan Jalan, Jabatan Pendaftaran Negara dan sebagainya..

Selain tu, terdapat juga kedai lain tapi tak sempat pula saya nak singgah semua tempat perut pula dah berbunyi tanda minta di isi. Jadi marilah kita cari kedai makan.

Terdapat banyak gerai makan dengan bermacam pilihan, tinggal pilih jer mana berkenan. Owh iya ini pertama kali saya sampai di sini.

Dalam jalan-jalan tu terpandang la satu kedai ni, One Chopati di satu sudut bangunan. Tertarik nak bersarapan capati pula pagi ni. Sekali sekala tukar menu sarapan pagi best juga. Nak pula bila sarapan tu sangat mengenyangkan dan simple. Rasanya dah lama sangat tak makan capati jadi bila nampak j kedai ni rasa nak cuba tu menjadi-jadi pula.

Ini ruang mereka menyediakan hidangan. Nampak papan kecil hijau tu? nampaknya Jalan-jalan cari makan TV3 pernah sampai di kedai ni. Jadi apa tunggu lagi meh la datang singgah dan nikmati sendiri keenakan capati di sini.

Setelah membuat pesanan makanan berdasarkan menu yang tertera di depan kedai, akhirnya sampai juga apa yang di nanti.

Inilah apa yang saya pesan, hidangan ini biasa dan sama saja dengan capati yang lain. Kuah keema daging pun agak sedap sampai licin kuah tu saya makan. Paling penting makanan ni mengenyangkan dengan harga berpatutan dengan menu.Untuk hidangan di atas saya ambil set keema daging harganya RM6 tidak termasuk air.

Menariknya One Chopati turut menyediakan perkhidmatan penghantaran siap ada food truck lagi tau. Boleh la tanya sendiri untuk lebih maklumat.


Suasana di pagi hari. Pelanggan silih berganti 

Nak tahu mana tempat ni boleh lihat alamat di bawah. Kawasan parking agak terhad kerana tempat ini menjadi tumpuan ramai nak pula Mini UTC Keramat Mall ni berhadapan dengan stesen LRT Damai jadi faham-faham la bila parking asik penuh jer.



No comments:

Post a Comment