Berkongsi tempat yang menyediakan makanan sedap, menarik, unik dan berbaloi untuk dikongsi bersama Food Hunter.

Tuesday, September 4, 2018

Anis Putri Gulai Kawah

Assalamualaikum buat pembaca, kali ni admin nak kongsikan satu lagi tempat makan yang best dan menarik untuk uolls terjah. Mungkin ramai yang dah tahu akan kewujudan restoran ini, pada yang belum mari kita terjah tempat ni.

Restoran ini memang sesuai sangat la untuk uolls yang sukakan pelbagai lauk pauk terutamanya dari Pantai Timur. 

Makan tengah hari akan lebih meriah dengan banyak pilihan makanan dari gulai kawah , ayam kampung percik, ulam-ulaman dan banyak lagi. Rambang mata saat nak pilih lauk saja. Itu belum lagi dengan beraneka jenis kuih yang kadang admin pun tak pernah tahu walau asal dari Kelantan.

Okeh tak nak membuang masa meh la admin kenalkan pada uolls Restoran Anis Putri Gulai Kawah yang terletak di Jalan Pantai Dalam bersebelahan dengan laluan KTM.

Kawasan ni agak sesak terutama waktu tengah hari memandangkan banyak juga kedai makan di kawasan ini. Dan paling ramai diterjah dah tentu restoran ini.




Pada hujung minggu lepas admin sampai di restoran ni waktu tengah hari lebih kurang jam 12.30 , orang ramai mula memenuhi restoran. Nasib baik la dapat juga admin makan di ruang dalam. Restoran ni ada indoor dan outdoor jadi pilih la mana sempat. Pelanggan pula kalau dah peak hour memang penuh.


Bermacam-macam hidangan yang ada dari gulai kawah, ayam percik, ikan singgang dan banyak lagi. Tak lupa ulam-ulaman di samping penambah selera orang Pantai Timur khususnya Kelantan apa lagi kalau bukan budu, dan ada juga jenis sambal lain mana tahu tak makan budu kan.

Dalam banyak-banyak lauk gulai kawah memang di cari, rambang mata tau sebab banyak sangat pilihan.


Setiap aneka lauk pauk diletak di satu kawasan, sila la ambil sendiri lauk yang anda ingini. Tapi ingat ye, ambil tu biar berpada dan jangan ikut nafsu makan semata dan tidak membazir.

Restoran ni agak besar juga jadi boleh muat ramai pelanggan. Tiap kali teringin makan masakan Pantai Timur, restoran ni antara tempat kegemaran admin.

Cuma yang kurang di sini kawasan parking yang terhad. Walau ada tempat khas untuk parking kereta, masih tak mencukupi. Punya la ramai yang nak makan di sini. Parking la di tepi jalan j.

Rating makan di sini 4/5

Alamat: Jalan Pantai Dalam , 59200 Kuala Lumpur

Facebook : Restoran Anis Putri Gulai Kawah



No comments:

Post a Comment